Veelgestelde vragen

Aansluiten

Hoe sluit je de Go-box aan?

De Go-box wordt aangesloten tussen de decoder en de TV met de meegeleverde HDMI kabel. De Go-box werkt niet samen met tv’s met een interne CI+ module (tv smart card) om de zenders te decoderen.

Ik maak gebruik van een multipoort-adapter, wat nu?

Dit is geen probleem. Zie de aansluitingen van de multipoort adapter als de aansluitingen die normaalgesproken op je tv zitten. Let wel op; als je gebruik maakt van een CI+ module (kaart) in je multipoort adapter dan kan je geen gebruik maken van de Go-box.

Hoe kan ik meerdere apparaten aansluiten op de Go-box? (zoals Chromecast, Apple TV of DVD speler).

Bij het gebruik van meerdere apparaten adviseren wij om een HDMI-switch te gebruiken. Daarmee voorkom je dat je voortdurend kabels moet wisselen.

Ik heb een bluetooth koptelefoon. Hoe sluit ik deze aan?

Zet je koptelefoon op pairing modus. Ga daarna naar het bluetooth-menu van de Go-box. Je koptelefoon verschijnt, druk hier op OK en wacht tot de verbinding tot stand komt. Let op: gebruik de bluetooth koptelefoon alleen met de Go-box.

Hoe sluit ik een soundbar aan?

Is de soundbar aangesloten op de tv via HDMI, dan hoef je niks te doen. Is de soundsbar direct aangesloten op de decoder, pas dan het profiel aan naar ‘alleen spraak’ om vertraging te voorkomen.

Mijn tv gaat vanzelf weer aan, hoe los ik dit op?

Dit euvel komt heel weinig voor. Wanneer het bij jou gebeurt, bel ons dan op 015-262 59 55, dan lossen wij dit samen met jou op.

Beeld

  • Go-box en 4K?

    De Go-box kan deels overweg met een 4K signaal. Wat we hiermee bedoelen is dat het ontvangen beeld 4k kan zijn maar de Go-box stuurt 2K (Full-HD) door naar je tv.
  • Ik heb geen 1080p, wat nu?

    Dit is geen probleem als je wel 1080i kunt kiezen. De ondertitels worden prima voorgelezen door de Go-box of vergroot door de Vo-box. Als iemand echter nauwkeurig kijkt naar snel bewegende voorwerpen zoals een voetbal, dan zou de bal er wat ovaal uit kunnen zien door de techniek van 1080i.

    Mijn beeld wordt zwart, wat nu?

    Controleer of de Go-box is verbonden met het internet. Is de Go-box verbonden met internet en het probleem doet zich nog steeds voor, neem dan contact op 015-2625955.

    Geluid en beeld loopt niet synchroon

      1. Zorg dat er geen soundbar direct met een decoder verbonden is. De soundbar sluit je aan op de tv.
      2. Sommige decoders hebben een eigen lip-synchronisatie instelling. Kijk of dit bij je decoder een optie is.
      3. Neem contact op met de klantenservice op 015-2625955.

Videobronnen

        • Werkt de Go-box ook als ik via satelliet tv kijk?

          Ja, zolang de satelliet ontvanger maar een HDMI aansluiting heeft naar de TV. De satelliet ontvanger moet op resolutie 1080(p) worden gezet.
        • Hoe zorg ik dat de ondertitels van Netflix goed worden voorgelezen?

          Bij Netflix kan je zelf de tekststijl bepalen van de getoonde ondertitels, die vervolgens door de meeste spelers worden overgenomen. Apple-TV bepaalt echter zelf welk lettertype er gebruikt wordt (zie het Q&A over AppleTV). Onder documenten vind je uitleg over hoe Netflix zo ingesteld kan worden, dat de Go-box dat goed kan voorlezen.
        • Kan ik een AppleTV gebruiken voor het afspelen van allerlei programma’s?

          Ja dat kan, maar mogelijk moet er wel nog wat ingesteld worden. De Apple-TV bepaalt namelijk zelf welk lettertype voor de ondertitels gebruikt wordt (ongeacht hoe je dat bijv. bij Netflix al hebt ingesteld). Onder documenten vind je uitleg over hoe de AppleTV zo ingesteld kan worden, dat de Go-box dat goed kan voorlezen.

      Ik kijk Uitzending gemist of Netflix via het menu in mijn smart-TV. Werkt de Go-box daar ook op?

      Nee, dit is niet mogelijk. De Go-box functioneert via HDMI.

Verschil Go-box en Webbox

        • Wat zijn de verschillen tussen Go-box en Webbox?

          Tegenwoordig kijken mensen steeds vaker tv op het moment dat het hen uitkomt. Bijvoorbeeld via Uitzending Gemist, Netflix of een DVD. De Webbox is een alles-in-een Audiomaatje, maar ondertiteling leest de Webbox alleen voor op zenders bij het moment van uitzenden. Gaat het ook om extra gesproken ondertiteling, van abonnee tv of on demand, dan heb je de Go-box nodig.
      De Webbox moet worden ingesteld op synchronisatie. De Go-box regelt dit zelf.

Voorlees stemmen

      • Uit hoeveel stemmen kan ik kiezen en welke zijn het?

        Voor het voorlezen van de ondertiteling kan uit meerdere stemmen worden gekozen. In totaal 7, waarvan 3 Vlaamse.

Go-box add-on

      • Hoe werkt het met de Go-box add-on?

        Voor Webbox gebruikers is er een speciale regeling om een Go-box aan te schaffen voor een bedrag van €349,-. Voor meer informatie neem je contact met 015-2625955.

Hoe kom ik aan de Go-box?

        • Wordt de Go-box vergoed?

          Ja, de Go-box kan worden vergoed door de zorgverzekering. Graag ontvangen wij een medische indicatie van de behandeld (oog)arts waarin de restvisus vermeld staat.

          Waar kan ik de Go-box bestellen?

          Stuur een mail naar delft@sensotec.com of bel met 015-262 59 55. Mocht je de Go-box vergoed willen krijgen dan raden wij je aan de medische gegevens, waarin het restvisus vermeld is, gelijk mee te sturen. Dit versnelt de aanvraag.
        • Wat kost de Go-box?

          De Go-box kost €649,-.